2011. május 11., szerda

Epson T128x T129x utángyártott patronok használata

A legújabb Epson gépek nagy része a T128x illetve T129x sorozatot használja, mint nyomtatópatron...

Utángyártott patronokkal használva, eddig még nem merült felmerül fel probléma, az alábbaikat betartva:
(2012.03 hó).

Az alábbiak betartásával jelentősen növelhető a működésre bírt nyomtatók sora:

1., Kizárólag szoftveres patroncserét használj!
Ne a nyomtatón található "patroncsere" gombbal cseréld!
Start menű -> Beállítások -> Nyomtatók -> Epson nyomtató tulajdonságok ->
(innentől minden típusnál más) de kb karbantartás/patroncsere a menüpont neve.
Itt a szoftver végigvezet a patron cserélésen (Most vedd ki a régit stb)
2, Ne használj egyszerre eredeti és utángyártott patront!
Bár van amelyik gép vegyes patronokkal is működik, de jellemzően csak azt szeretik,
ha mind eredeti, vagy mind utángyártott.
3, Amennyiben lehetőséged van rá az utángyártottak is egy szériából legyenek.
Ne keveredjen más más chip verziójú patron a gépben.
Ezeket betartva eddig még gyakorlatilag minden nyomtató működött a T128x/T129x sorozatú utángyártott patronokkal.

Amennyiben már betetted a patronokat és mégsem működik (nem ismeri fel, azt mondja nem jó cseréld ki):
Még mindig megoldható az esetek nagy részében azzal, hogy kiveszel minden patront,
kikapcsolod a nyomtatót, restartolod a gépet,
visszakapcsolás, nyomtató bekapcsol (valamit mondd, hogy nincs benne patron..)
Szoftveresen elindítod a patroncserét, visszateszed a patronokat...
Ezekkel a teendőkkel elvileg minden Epson gép elindítható tudomásunk szerint...
 További tapasztalatokat szívesen veszünk, kevés az eladott kellékszám, hogy általánosítani lehessen.

28 megjegyzés:

  1. Most cseréltem ki mind a négy patront, így ahogyan írjátok. Elsőre felismerte, tesztoldalt kinyomtatta, sőt eredeti patronnak látja. Sajnos Ubuntu alatt nem lehetett, mert ott nincs lehetőség szoftveres patroncserére, így maradt a Windows.
    Tudjátok esetleg, hogy úgy működne-e ha csak a feketét cserélném és a színeseket nem? Mondjuk ha később csak fekete-fehéret szeretnék nyomtatni, és ne kelljen színes patronokra költeni.
    Köszi

    VálaszTörlés
  2. Amennyiben már mind utángyártott, akkor simán tudod csak a feketét cserélni! Viszont(!) ekkor is fog fogyni a színes patronból folyamatosan (csak kevesebb persze) ugyanis bekapcsoláskor (és amikor úgy dönt :)) fejtisztításhoz a színekből is elhasznál tintát.

    VálaszTörlés
  3. Üdv webáruház.hu csapata.

    Pár hónapja vásároltam nálatok az E-128x-s sorozatot. Simán ment a csere, és működött is. Ezidáig. A magenta színre üreset mutatott. Kiszedtem a patront, és megráztam. A benne lévő tartalom, még szépen lötyögött. Lámpával átvilágítva azt vettem észre, hogy még kb. 30% töltöttségi szinten van. Na itt jött a baj. Visszaraktam, és nem ismerte fel a gép. Kiszedtem az összes patront, majd újraindítás, patron visszarak. Most ott tartok, hogy az összes patront nem ismeri fel. Pedig még szinte az összes patronban van legalább 30-40%. A feketét nem lehet átvilágítani:(

    Mit tegyek? Lehet ezekhez kapni resetelőt?
    Segítségeteket előre is köszönöm.

    Üdv.

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok

    Egy EPSON S22 nyomtatóm van melybe, utángyártott patronokat vettem, viszont a Bíbort nem ismeri fel.
    Olvastam, hogy szoftveresen kell patront cserélni, megnéztem a nyomtató tulajdonságait de nem találtam benne ilyen rész.
    Van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a gond, miért nem ismeri fel a színt?

    előre is köszönöm

    VálaszTörlés
  5. Konkrét ötletünk nincs, de ha behozod reseteljük neked, és 99% fel fogja ismerni.

    VálaszTörlés
  6. többször megpróbáltam sajnos nekem a ciánt nem fogadja el ha lehet segítsen valaki!sx125

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Vettem egy teljes készletet, mindet elfogadta a nyomtató, kivéve a sárgát. Persze nyomtatni nem hagy feketével sem. SX125

    VálaszTörlés
  8. Szia, hozd vissza kicseréljük. Előfordulhat hibás patron is.

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!
    Nemrég vettem meg nálatok a 2. szett E-128x sorozatot. Az elsőnél kifogyott a fekete, mikor cseréltük, utána rögtön a magenta. Aztán a sárga, szóval végül mindet kellett cserélni, mert nem ismerte fel őket a nyomtató. A patronok félig voltak!!! Próbáltuk kiszedni, újra visszarakni, gépet újraindítani, mindent amit leirtatok, de nem segített semmi. Erre van valami resetelő? Mert hiába dupla a tintamennyiség, ha a felénél letilt a nyomtató. Várom válaszotokat!
    SX125

    VálaszTörlés
  10. @Dééé, igen van resetelőnk. Vásárolni is tudsz az üzletben, de ha behozod a patronokat szívesen reseteljük is neked (természetesen ingyen).

    VálaszTörlés
  11. Sx 125-höz sajnos nem jó, nem ismeri fel a nyomtató, pedig minden színt cseréltem egyszerre. Most dobhatom el a for use patronokat és vehetek eredetit?

    VálaszTörlés
  12. Szia,
    Nem igazán találkoztunk ez elmúlt egy évben olyannal ami nem indulna el. Persze előfordulhat bármi..
    Ha tudod hozd be hozzánk a gépet és a patronokat a fiúk megoldják.

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm a gyors választ!
    Kaposvár mellől nem szívesen vinném be. Inkább ha lenne valami megoldás az jól jönne. Nem szívesen dobnám ki a patronokat. Szóval az eredetiből csak a fekete fogyott ki, de a másik háromban is kevés volt már és nem akart nyomtatni színkeveréssel sem. Így gondoltam kicserélem az összes patront, de sajnos nem ismeri fel őket! Próbáltam az üres nyomtató kikapcs, restart vissza a patronok, de sajnos így sem.Lehet hogy odaadom a gyerekeknek a homokozóba játszani és veszek egy új nyomtatót mert kb annyi az ára mint a gyári patronoknak. Az utángyártott patronokat meg elfelejtem mert csak pénzkidobás mivel nem működnek! Nagyon el vagyok keseredve a franc egye meg!

    VálaszTörlés
  14. Többszöri próbálkozás után már csak a feketét nem ismeri fel, valami ötlet?

    VálaszTörlés
  15. Szia,
    Távgyógyításben nem vagyunk túl jók :)
    De igazából nagy varázslatot mi sem szoktunk elkövetni. Vagy szoftverből indítva cseréljük (kivesz/betesz ugyanazt), vagy -és ez a jellemzőbb- a gép nyomógombjain keresztül.

    Tudom, hogy hihetetlen, de eddig még mindig elfogadta. Azok a Vásárlók akik behozták a gépet is mind hüledeztek, hogy ezt már ők is próbálták stb.. és mégis.

    1 dologra gondoltunk még ilyenkor (pontosan nem modelleztük le, hogy van e köze hozzá) amikor behozzák a gépet, akkor x ideig (1 óra biztos) ki van húzva az áramból. Esetleg ennek lehet még jelentősége, hogy elfelejt mindent a patronról.. de ez csak ötlet.

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm a választ!
    Érdekes, hogy a u.gy. patronokat eredetinek látja csak a feketét nem. Ezt az áram dolgot kipróbálom, mit lehet tudni. Köszönöm, Jó hétvégét!

    VálaszTörlés
  17. Igen, sokszor eredetinek ismeri fel..
    Néha pedig ugyanazt a patront másik gép nem :)

    Szívesen!

    VálaszTörlés
  18. Nekem is hasonló problémám van, mint másoknak: vettem egy garnitúra utángyártottat, a magenta kivételével az összeset felismeri. Már minden létező, leírt és kikutatható javaslatot, trükköt kipróbáltam (resetelve is lett már az a patron), és így sem. Tudnátok segíteni?

    VálaszTörlés
  19. Nekem is hasonló problémám van, mint másoknak: vettem egy garnitúra utángyártottat, a magenta kivételével az összeset felismeri. Már minden létező, leírt és kikutatható javaslatot, trükköt kipróbáltam (resetelve is lett már az a patron), és így sem. Tudnátok segíteni?
    + KIMARADT: Epson SX125 a nyomtató.
    Köszi!

    VálaszTörlés
  20. Névtelen :)
    Nagy okosság már nincsen amit ne árultunk volna el fent.
    Talán hibás a patron, -azért ez is előfordulhat- garanciában cseréljük természetesen.

    VálaszTörlés
  21. Sziasztok!

    Van ehhez chip reseter nálatok? Mennyibe kerül?

    Köszi

    VálaszTörlés
  22. Déé, Igen van itt találod:
    http://www.webaruhaz.hu/epson-chip-reseter-foruse-p-6894.html

    VálaszTörlés
  23. Szervusztok!

    Tetszik a nyíltságotok és a segítőkészségetek!!!!

    Egy "offline" kérdést megengedtek? A chip (egyet szétszedtem, barátaiméké a gép, én csak HP-t nyűzök ;Đ ) ránézésre egy soros - talán smart - eszköz.. van erről Nektek bármi elemi irodalmatok, információtok az adatátvitel módjáról, architektúrájáról, sebességéről (I2 busz, I-button, egyedi?), vagy elérhető a reset-szerkezet sémája, programforrása valami? Elsősorban szakmabeliként izgat és érdekel, azaz messze sem akarok ilyen készülékeket gyártani, nem vagyok konkurencia ;)

    Előre is köszönöm, és csak így tovább, sok sikert és mély elismerésem mindannyiotoknak!

    Szeretettel:

    Maus "az Ogre" Róbert (ami Robi, mert a Róbert az egy Gida ;) )

    Tele-Maus Nonprofit Consulting
    www.tele-maus.hu

    VálaszTörlés
  24. PS: sorry, helyesen: I2C

    VálaszTörlés
  25. Szia,
    Sajnos ebből a szempontból nem vagyunk "szakmabeliek" a chippek működéséhez nem értünk. Azt viszont tudjuk, hogy aki ért hozzá, a legféltebb kincsei között őrzi ezt a titkot :)
    A reseter is, és az utángyártott chippek mind gyantával kiöntve, a sorozatszámuk eltüntetve.. érkezik.
    Valahol érthető is, aki "ki kisérletezte" az szeretné pénzzé is tenni a tudását. Ezek 99%ban kínai importok,
    ott viszont senkivel nem tudunk "barátilag" sem elbeszélgetni a működéséről. Annyit tudunk, hogy az utángyártott
    chippek, újraírhatók, míg az eredetik nem. (ha ez segítség volt).
    Sajna csak ennyit tudunk róluk :(

    Üdv,
    Szabolcs

    VálaszTörlés
  26. Sziasztok!

    Most cseréltem csak feketét T1291 és sárgát T1294.
    Felismerte, ez eddig rendben.
    De nagyon hiányosan nyomtatja a feketét és a sárgát.
    Hiába csináltam többször fejtisztítást akkor sem változott.
    Mi lehet a baj?
    Nyomtató: SX525WD

    VálaszTörlés
  27. Szia,
    Ha sokáig nem volt használva a gép (kb 1 hét) előfordulhat, hogy a fejbe beszáradt a tinta. (a leírtak is erre utalnak) erre csak a fejtisztítás a megoldás. 10-20 alkalommal is szükség lehet rá!! (kb 10 fejtisztítás 1 patron), még mindig olcsóbb mint fejet cseréltetni.

    VálaszTörlés
  28. Szia,
    Nekem egy Epson XP-202 nyomtatom van. Nem eredeti patront csereltem. Nekem mukodott ahogy itt talaltam az utasitast. Az osszes szint csereltem egyszerre.
    "Még mindig megoldható az esetek nagy részében azzal, hogy kiveszel minden patront,
    kikapcsolod a nyomtatót, restartolod a gépet,
    visszakapcsolás, nyomtató bekapcsol (valamit mondd, hogy nincs benne patron..)
    Szoftveresen elindítod a patroncserét, visszateszed a patronokat..."

    VálaszTörlés