Azt gondolod tudatos vásárló vagy?
A válságban mindenki
igyekszik tudatos vásárlóvá válni. Igyekszünk okosabban vásárolni, jobban
beosztani, a lehető legjobb ár-érték arányban választani. A marketingesek azonban
mindig egy lépéssel előttünk járnak. Már odáig vetemedtek, hogy pont arra
építenek, tudatos vásárló vagy. Érdekel, hogyan próbálnak meg átvágni?
Az étolaj szabály.
Az étolaj
alaptermék. Mindenképp meg kell venned. Ám nem olcsó. A boltok akciókkal csábítanak,
mindig új márkákat találsz a polcokon, egyre „olcsóban”, hiszen a tudatos
vásárló árérzékeny.
Te érzel bármilyen
különbséget a kedvenc, de drága, és a noname étolaj között, a reggeli
tojásrántottádnál? Ha igen, most hagyd abba az olvasást…. ha nem akkor olvass
csak tovább...
Tudatos vásárlóként, azt már megtanultad, hogy nem a szemmagasságba kihelyezett első étolajat dobod be a kosaradba.
Tudatos vásárlóként, azt már megtanultad, hogy nem a szemmagasságba kihelyezett első étolajat dobod be a kosaradba.
Ám mi történik, ha
szétnézel, és látsz két teljesen azonos flakonú étolajat? Hogyan választasz?
Legyen az egyik 400, a
másik 365 forint. Te is úgy viselkedsz majd, mint a legtöbb ember: nem a
legalacsonyabb árút fogod megvenni…. azért ott még nem járunk, mondod magadban.
A meglepetés otthon ér majd: elképzelhető hogy a lehető legrosszabbat
választottad.
Manapság ugyanis
előfordul, hogy az olcsóbb, azért olcsóbb, mert csak 9 deci étolajat tartalmaz,
nem egy litert. Te megvetted (rossz esetben) a középkategóriás, 400 forintosat,
de csak 9 decit. És lehet, hogy még otthon sem veszed észre….
Sok cég trükközik
azzal, hogy nem árat emel: csökkenti a tartalmat. Az általad választott étolaj
attól került 400 forintba, mert 10%-kkal kevesebb van benne. Sokkal jobban
jártál volna a „nagyon drágával” vagy a 365 forintossal. Ugye milyen ügyesen
csaptak be?
A téliszalámi
szabály
A téliszalámi
szabály hasonló. A kedvenc körtálcás téliszalámid két éve még 10 deka volt: és
úgy került 500 forintba. Tavaly már csak 90 gramm . Idénre már 70.
De még mindig 500 forint. Ha ugyanennyiért veszel téliszalámit a csemegepultnál
500 forintért legalább 9-10 dekát kapsz. Tényleg azt gondoltad, hogy a csomagolás,
amit azonnal kidobsz, ingyen volt neked?
Ezek azonban nem a
tintapatronokra illő példák, mi is csak azért írtuk meg, hogy tudd: hiába vagy
tudatos vásárló a marketingesek mindig kitalálnak valamit. Téged azonban a nagy
tintapatron/toner biznisz érdekel nálunk.
A nagy tintapatron átvágás: ne dőlj be!
Hogyan lehetne
téged tintpatron árral átvágni, kérdezed, hiszen felmész az árösszehasonlító
oldalakra, és sorrendbe rakod ugyanazt a márkát ár szerint: és kész is. Vagy
kapsz egy mailt, amiben ott az ár: feketén fehéren leírva: 4502 forint, egy
másik mailben 5067. Ez nem kilóra, és nem deciliterre megy: hol lehet itt az
átvágás?
Gondold el, hogy a
mi ajánlatunk a „drágább”.
Azon gondolkodsz,
biztosan azt akarjuk neked mondani, hogy a miénkkel többet tudsz printelni…. Máris
felvillan a vészt jelző lámpa: biztos be akarunk csapni. Mi a francnak írtunk
volna neked, különben?
Így kerüld el a nagy tintapatron átverést: legyél
tudatos!
Tisztázzuk: nem
printelhetsz többet a mi tintapatronunkkal. Ugyanúgy 1 nap alatt kapod meg,
mintha máshol vennéd meg. Az is előfordulhat, hogy a TINTAPATRON egy icipicit
drágább is nálunk, mint extraakcióban másoknál.
Benned az merül
fel: de akkor mit akartok, miért vedd meg tőlünk?
Bennünk pedig az:
Hogyan lehet máshol olcsóbb, amikor ők is tőlünk veszik, mivel mi a legnagyobb
importőrökkel, hivatalos márkaképviseletekkel vagyunk kapcsolatban?
Sokat
gondolkoztunk, amíg rájöttünk, a megoldásra. Hidd el, napokon keresztül az
internetet bújtuk, de megvan!
És a megoldás
pofon egyszerű. Erre nem is gondoltunk! De megtaláltuk! Egyszer minden kiderül!
Webshop vagyunk.
Bár eljöhetsz az üzletünkbe, de szívesen házhoz is szállítjuk neked. Nézz fel
egy pillanatra: nem véletlen írtuk nagy betűvel a TINTAPATON szót. Ott van a
kutya elásva. Két trükköt találtunk!
1: Menj el érte: így lesz drágább
Minden konkurens
webshopot megnéztünk. Ott ahol olcsóbban adják a patront mint mi, nincs házhoz
szállítás. (Az átvételi pont pedig kb egy 2.000 lélekszámú település, minden nagyvárostól kilométerekre.) A boltig eljutni idő, pénz. Gondold el, hogy a patron 4 502
forint. Nálunk 5067. Te a 4502 forintos helyről rendeled. De el kell menned
érte. A benzin legyen 1500, oda vissza. Mennyibe került a patron? Sokkal többe,
mintha tőlünk vetted volna.
2: nagyon nézd meg a házhoz szállítást. Mi ha 5000 forint
alatt vásárolsz, 1000 forintért visszük házhoz. Akkor és oda, ahova kéred. Ha
nem éri el a rendelésed a 20 000 forintot, de meghaladja az 5 000-et,
akkor jelképes, 500 forintot kérünk. 20 000 forint felett egyetlen fillért sem.
Sok webshop eleve
nem ennyiért szállít házhoz. Találtunk olyat aki 2 500 forintért, teljesen mindegy mit veszel.
Számoljunk:
Keresel egy
patront. Nálunk 5067 forint. Házhoz visszük neked 500 forintért: Összesen
5567. Ugyanez a patron
máshol 4557. De 1290 ért viszik házhoz. Ugye, drágább?
Egy másik esetben
a patron legyen 21 000 forint. Ingyen visszük házhoz. A másik cégnél
viszont 19500 volt. Igaz 1 850-ért viszik házhoz, az megint drágább lesz….
Azért volt nehéz
rájönni a megoldásra, mert erre mi sem gondoltunk. Csak azt láttuk, hogy van
aki olcsóbban (a beszerzési ár alatt) adja a kellékeket. Értjük, hogy verseny
van. De ennyiért nem tudja adni. Hisz rövid idő alatt tönkre kellene mennie. Ki
ad el egy terméket olcsóbban, mint amennyiért megvette?
Nem adja el olcsóbban: becsap a házhoz szállítási trükkel….
Remélem
segítettünk.
Nem az a célunk,
hogy mindig, feltétel nélkül megbízz bennünk, és anélkül vásárolj tőlünk, hogy
megnéznéd a többi weboldalt, sőt szeretnénk, ha tudatos vásárló lennél és megnéznéd tüzetesen mi hol olcsóbb! Csak vedd figyelembe a járulékos költségeket is, mert sok esetben drágább az a bizonyos leves, mint a hús..!
Reméljük sikerült felhívni a figyelmedet, hogy miért és hogyan csapnak be.
Mert mi nem
tesszük!
Reméljük
segítettünk.
A csomag házhozszállítása egy szolgáltatás, ennek díja van. Hasonlóképp a személyes átvételnek van költsége. Ha valaki vásárlóként ezeket nem számolja bele a végösszegbe, az az ő hibája.
VálaszTörlésA következő kérdést nem sikerült megválaszolni a cikkben:
Miért fizeti meg az a vásárló is másoknak a kedvezményes/ingyenes házhozszállítást, aki személyesen vásárol önöknél?
A megtévesztő cikk jutalma egy hírlevél leiratkozás.
Kedves Névtelen,
VálaszTörlésAzért vannak a szállítási költségei így sávokra bontva, hogy aki személyesen veszi át, arra ne kelljen semmilyen költséget áthárítani. A szállítási költség nem nagy varázslat (súlytól, összegtől stb függően) 800-1200 forint, ai ingyenes vagy kedvezményes szállítás esetén az adott rendelésből, vagyis annak a hasznából engedjük el (vállaljuk át) a költségét. Mint teszik ezt sokan azért, de a fenti cikkből láthatóan sokan pedig nem.
Nem baj, ez is egy üzletpolitika, csak az "fáj", hogy aki utólag becsapva érzi magát, az a "webáruházakat" szidja, miközben van aki tisztességes -szép számmal!
A kedvezményes vagy ingyenes szállítás minden esetben egy un. marketing költség. Könnyebben tud dönteni a vásárló mi cserébe lemondunk a haszon egy részéről, nem hiszem, hogy nagy varázslat lenne ez, egyszerű matematika.
Tisztelt WebAruhaz.hu!
TörlésHa az 5001 Ft-os rendelés hasznából 500 Ft-ot el tudnak engedni kedvezményes házhozszállítás címén, akkor minden terméken van akkora haszonuk, hogy ezt megtehesség, ergo aki személyesen vásárol az is megfizeti ezt. Cserébe nem kap semmit, viszont aki nem személyesen vásárol, az kap kedvezményes szállítást. Szerintem akkor mégiscsak ő fizet azért, hogy más kedvezményt kapjon a szállítási díjból.
Nem baj ez sem, hanem üzletpolitika. A baj az, amikor egy "forradalmian leleplező" cikk csak a másik "egyszerű matematikát" tárgyalja a sajátot nem.
Érdekes módon hiába iratkoztam le a múltkor valahogyan megint megtalált a hírlevelük.
Hát elég érdekes cikk.
VálaszTörlésElőször is hol ennyi az olaj? Másrészt meg a V betűs és F betűs ami bevált, az összes többi csak góbi nagyon rossz minőségű undoritó olajak.
Tintapatronoshoz:
én sokkal olcsobban veszem, jó helyről. kb 300 ft egy patron :) és a házhozszállítás? egyszerü, ne futárcéggel kérjük hanem postán. ugy nagyon olcsóra jön ki.
de tegyük fel mégis máshol rendelem, mint amit irtatok, hogy olcsóbb, ugyanaz a termék, de el kell menni érte. egyszerü: olyan helyről kell rendeni amit amugyis utba ejtesz. pl átutazóba vagy valahol, és közbeiktatod: márés megtérül az ára, akár benzin akár busz akár vonat :D
Ébredező társadalmunk jeles képviselői kezdik átlátni a helyzetet... :D
VálaszTörlésSzerintem jól nyomjátok, én még rosszul nem jártam nálatok. Webáruházon keresztüli vásárlás során pedig első teendőink között szerepeljen a vásárlási-szállítási feltételek áttekintése. Ha ezt megtesszük "olajozottan" halad majd minden. :)
Üdv! Cs
Viszonteladó vagyok a Webáruháznál és nagyon nem tetszik, hogy " jelképesen " 500 ft a kiszállítás ...esetleg fentebb írva 800 ft.... nem is tudom nekem viszonteladónak vajon miért 1990 ft ?!!!! Nagyon kevés cuccot küldetek ki mert ez enyhén szólva irreális és inkorrekt. Természetesen ezt nem említették sehol, vagy nem találom?... szóval velünk viszonteladókkal szemben ez nem ÁTVERÉS?!!!.
VálaszTörlésNem, nem érezzük annak. Természetesen attól tudunk bizonyos esetekben kedvezőbb viszonteladói árakat adni, hogy minimális (esetenként 1-4%) árréssel adjuk a termékeket. Ebből mi magunk sem tudnánk megélni, talán ezt nem kell ecsetelni. Ezen összegben már nincsen akkora tartalék, hogy "marketing költségnek" nevezhessük.
TörlésDe itt is 40.000 ft felett átvállaljuk teljesen a szállítás költségét!
A viszonteladó attól kap kedvezőbb árat, mert nagyobb mennyiségben vásárol. Nem szokott ezen összeg nagy problémát jelenteni a viszonteladóink számára.
Lehet olcsóbban vásárolni az interneten. Pick-pack pontok nagyon beválnak. Az, hogy a szemmagasságban levő árut nem vegyük meg, az botorság. Az oda kirakott termék drágább, tudni kell a minőséget is. És van, aki a márkát is meg akarja fizetni. A súlycsökkentés (térfogat) bevett szokás már. Nem analfabétának kell lenni. Ebben nincs tudatosság, ez semmi más csak felületesség. Most vettem patront - és eredetit olcsóbban, mint az utángyártottat. Mindent el kell olvasni. Ennyi. A házhozszállítást meg hozzá kell adni. Ha nem különös okok miatt rendelem a lakásomra, akkor gondolkodjak el. De webáruházban általában nem létezik bemegyek érte....
VálaszTörlésA házhoz szállításotokkal kapcsolatban már írtam egy levelet viszonteladóitokként de válaszra sem méltattatok. Még pedig arról, hogyan változott meg ez egy ideje, illetve ahogy előzőekben is írta egy kolléga többször néztem, hogy ha egyszeri vásárlóként vásárolok több patront jobban megéri megvenni ráadásul plusz kuponakciókkal mint viszonteladóként.
VálaszTörlésÜdv,
Mándi László
Info-Service Hungary Kft.
Rohadtul nem mindegy milyen olajat veszel gourmet-kám. :-)
VálaszTörlésGratulálok a hihetetlen leleplezéshez!
VálaszTörlésKomolyan napokig kellett a netet böngészni egy webáruháznak, hogy kiderüljön, a webáruházak a szállítási költséggel (is) kompenzálnak? Én elhiszem, hogy akadnak olyanok akiknek ez még így konkrétan nem tűnt fel, de azért a többség el tudja olvasni a rendelési felületen hogy, ár+szállítás=fizetendő összeg. Ha elolvasta, akkor nyilván ki is tudja számolni, melyik az olcsóbb.
Ez a cikk (a címe pláne) erősen azokra a bulvárhírekre emlékeztetnek, ahol heti feladatként kell összedobni az elvárt 150 szót a semmiről.
Az olajjal és a reggelivel kapcsolatban, igen érzem a különbséget.
Ne haragudjatok, de ilyen marhaságokkal miért kell etetni a népet? Messze nem vagytok a legolcsóbbak, kis keresés után jóval kedvezőbb áron is kapni pl utángyártott tonereket/patronokat, de akár eredetit is. Én speciel jó pár ezer forintot spórolok egy ideje (akár 1(!) garnitúra eredeti patronon), mióta nem nálatok veszem a töltelékeket.
VálaszTörlés