2014. december 8., hétfő

Mi lehetett a karácsonyi walkman hibája?

Mielőtt elmesélem neked a walkman történetét, elmondom mi az, mert lehet, hogy sokan csak hallomásból emlékeztek a walkmanre, pedig olyan ez, mint egy mostani mobil: zenét lehetett rajta hallgatni.
A walkman azonban különös izé volt: egyrészt nagyobb, mint a mostani telefonod. legtöbbje csak a berakott kazettát játszotta le, amiből volt 60 perces, vagy 90 perces. A zenéket nem letorrenteztük, meg videóval néztük, hanem innen-onnan a rádióból, felvettük. Igen, már akkor sem nagyon vettünk eredetit. A jobb walkmanben volt rádió, ami éppen akkor szólt, ha volt kedve. Járt hozzá egy nagy fülhallgató. A kazettát néha húzta, olyankor élvezhetetlen volt. És elemmel ment. Ami akkor fogyott ki amikor épp akart.
Walkman: az álmom.
Nekem egy ilyen (egyébkánt nagyon drága) walkman volt az álmom. Ezt kértem karácsonyra a Jézuskától, lehettem vagy 12-14 éves, nagyjából 25 éve történt az eset.
Bíztam benne, hogy megkapom. És azt is tudtam (ellentétben a húgommal) hogy Jézuska tulajdonképpen a konyhában sertepeltélő anyám, és a kocsmáros apám. Szóval valahol lennie kellett annak a nyomorult walkmannek a lakásban.
Hajtóvadászat a walkmanért.
Abban biztos voltam, hogy megkapom, azt nem tudtam, hol lehet? Mindent átkutattam. Fondorlatos módon bejutottam a hálóba, de nem volt az ágyban. A könyvek közt sem volt. A konyhában sem. Én a sütő alá tettem volna (akkor arra nem gondoltam, hogy esetleg ott elolvadhat) de ott sem volt. Már csak 5 nap volt karácsonyig. Elmegettem, de mindig kaptam egy félmosolyt: egyre biztosabb lettem abban, hogy megkapom, de hol lehet? Napi több órát kerestem… mígnem megtaláltam. A saját szekrényemben. Ahol utoljára, kétségbeesetten kerestem. Ha már megvolt kipróbáltam….
Tökéletes, Sony
Sony volt. Rádiós. Volt benne egy kazetta is, a kedvenc előadómmal (ha agyonüttök, sem tudom ki volt akkor) play gomb, előre hátra lehetett tekerni, imádtam. majd 3 napig minden nap ki be csomagoltam, ahogy volt egy kis időm, megszállottan hallgattam a rádiót, a kazit, suttyomban vettem fel magamnak új számokat is (naná, hogy villogjak) majd eljött a 23-a, visszacsomagoltam, visszaraktam, majd a fa alatt örülök J
Bécsből, neked, de nem működik
Karácsony estéjén „meglepve” „örülve” csomagoltam ki, azonnal megnyomtam a play gombot, és semmi. Semmi nem történt. Pedig Bécsből kaptam. Sony. Csak nem ment. jeges rémület ült ki mindenki arcára (hát még az enyémre) hogy nem működik. Nyomogattuk a gombokat, előre tekertük, nem ment. Visszafelé sem. A play gomb sem tett semmit. A rádió sem szólt. Mindenki döbbenten ült…. Utólag azt mondom, érthetetlen ez az egész, mert te kedves olvasó, már tudod mi történt: egyszerűen eddig bírta a Varta elem. Kifogyott. lemerült. Abban a walkmanben amit elvileg senki nem használt még. Amíg rájöttünk eltelt egy kis idő…..

Csak öt évvel később mertem megmondani, hogy ÉN voltam, aki addigra agyonhallgatta. Aki 5 nappal hamarabb már használta.
Nem sok karácsonyi ajándékra emlékszem, de a walkman megmaradt. Egy életre. Az volt a kedvenc karácsonyi ajándékom. Bécsig kellett menni érte, de nekem megérte. Azóta már nincsenek walkmanok… azóta már nemhogy Bécsig, az utca végéig nem kell elmenned ajándékért.


Kattints ide: webaruhaz.hu.
Válassz otthonról ugyanolyan gyönyörű meglepetés ajándékot, amit én kaptam akkor.  Csak ígérd meg, hogy nem a szekrénybe rakod, mert a gyerekek leleményesek J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése