2014. december 12., péntek

Tudd meg most mi volt életem legszebb karácsonyi ajándéka.

Várjuk a Jézuskát
Mindenki díszbe öltözteti a lakását, karácsonyra. Illóolajok, mécsesek, fények, szép dekoráció. Ezek mind nagyon fontosak, de nekem e felett állt Gizike (a keresztanyám, tudjátok) egyik karácsonyi ajándéka, amit nem is nekem vett. Egy izé. Egy nem tudom elmondani mi, mindjárt leírom.
Az eszköz, ami maga a karácsony
Szóval, Gizike egyszer csak valahonnan vett egy eszközt. Csilingelőnek neveztük el, mert nincs neve. Rém egyszerű, de a legcsodálatosabb eszköz volt, amit valaha láttam, ami maga nekem a karácsony. Képzelj el egy vékony, aranyszínű lapokból álló talpat, amiben egy vékony karácsonyfa áll. Az egész nem több mint 20 centi magas. A 4 adventi gyertyát kell beletenni, amit ha meggyújtasz, a felszálló meleg a karácsonyfa tetején levő kis kört elkezdi mozgatni. A kis körből hajszálvékony rúd nyúlik le, ami amikor a kör forog a melegtől, hozzáér több másik körhöz, és halkan, nagyon halkan csilingelő hangot ad ki ahogy egymáshoz ér. Ez maga a karácsony, ahogy az arany fa alatt égő gyertyák melege forgatja a csilingelő kis rézcsilingeket.
Maga a karácsony
Ahogy nőttem, nődögéltem, nekem ez volt a karácsony. Mindig vártam a csilingelőt: nem is vágytam másra. Évekig megvolt, évekig csodahangulatot adott: mígnem egyszer úgy tűnt el, mintha soha nem lett volna. Évekig kerestük, de soha nem találtuk meg. Azóta, nekem nem ugyanolyan a karácsony. Soha, sehol nem találtam ugyanolyat, múlt hétig, amikor elkövettem életem egyik nagy hibáját.
Bécs és a csilingelő
Adventi vásárban voltunk Bécsben. Igazából semmi értelme, vezetsz 500 km-ert, elbenzinezel egy 20-ast, hogy igyál egy forralt bort 3000-ért, de….. én megtaláltam, az álomkarácsonyomat. Mert ott volt. Bécsben. Az adventi vásáron. Tizennyolc euróért. Előttem. Ugyanaz. Az izé. Az a csilingelő. És nem tudtam megvenni, mert addigra elfogyott a pénzünk. Azóta keresem…. újra, mindenhol. Két hete, de nincs sehol. Ha csak egy forralt borral kevesebbet ittam volna, ha lehetett volna bankkártyával fizetni, ha lett volna automata valahol, vagy ha csak 4, azaz 4 euroval kevesebbe került volna: most van nekem olyanom, amit rég elvesztettem L
Hogy te ne járj így, és hogy megtaláld akár az életed legjobb karácsonyi ajándékát, kattints a webaruhaz.hu-ra. Itt több mint 20 000 termékből válogathatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése